Idea programu

Wierzymy, że wiedza przekazana w sposób ciekawy, nowoczesny i interesujący dla uczniów jest kluczem do sukcesu.  Zaszczepienie w młodych ludziach pasji do robotyki, kreatywności oraz zaangażowania w rozwiązywanie problemów zaprocentuje w przyszłości. Wiemy jednak, że aby to osiągnąć trzeba zacząć działać już dziś. Dlatego też chcemy dzielić się naszą wiedzą, doświadczeniem oraz umiejętnościami.

Od 8 grudnia 2017 roku głosuj codziennie na naszą szkołę!!!

W tym roku startujemy po raz drugi i musimy wygrać!

http://szkolamalegoinzyniera.pl/zaglosuj-na-szkole

Nagrody

Każda ze zwycięskich szkół otrzyma niepowtarzalny zestaw nagród, który dostarczy wiedzy, narzędzi oraz pomysłów do promocji nauk ścisłych w swoich placówkach. Dzięki nim nawet młodsze dzieci pokochają robotykę i automatykę – to pewnie! Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób to klucz do umysłów i serc przyszłych (małych jeszcze) inżynierów. Zobacz poniżej, co możemy uzyskać dzięki Twoim głosom:

LEGO MINDSTORMS

Zestawy klocków LEGO® MINDSTORMS® EV3 o wartości 6000 złotych! To niesamowicie uniwersalny oraz zaawansowany technologicznie zestaw klocków LEGO, który pozwala na samodzielne konstruowanie i programowanie robotów z wykorzystaniem łatwego i przyjaznego oprogramowania. Tylko od kreatywności uczniów zależy, czy ich robot będzie chodził, pełzał czy jeździł. Mogą stworzyć robota, który potrafi strzelać, uderzać czy chwytać przedmioty. Ogranicza Was tylko wyobraźnia. Zestawy będą służyć przez wiele lat i pobudzać kreatywność kolejnych pokoleń młodych inżynierów.

JEDNODNIOWY FESTIWAL NAUKI

Festiwal technologiczny, który odbywa się w zwycięskiej szkole to seria niezwykłych stanowisk edukacyjnych oraz warsztatów z zakresu robotyki oraz programowania dla wszystkich uczniów szkoły. Myślisz, że sterowanie przedmiotami za pomocą myśli możliwe jest tylko w filmach science fiction? Mylisz się! Z nami to również jest możliwe! A co powiecie na eksperymenty z ciekłym azotem lub dla kontrastu z ogniem? Wolisz komputery? Mamy tez coś dla Was – podczas Festiwalu przekonacie się, jak można sterować komputerem za pomocą…owoców. Mamy też propozycję dla fanów sportowej rywalizacji – zawody robotów sumo, w których uczestnicy sterując robotami starają się wypchnąć przeciwnika poza ring. Dodatkowo pokaz możliwości drukarek 3D, wystawa nowoczesnych technologii i wiele innych. Podczas warsztatów z robotyki uczniowie dowiedzą się z czego składa się robot, jak jest zbudowany, do czego służą poszczególne czujniki oraz samodzielnie zaprogramują robota podążającego za czarnobiałą linią. Do przeprowadzenia zajęć z zakresu programowania zostanie wykorzystane innowacyjne środowisko programistyczne - SCRATCH. Daje ono możliwość stworzenia przez ucznia ciekawych aplikacje z grafiką, dźwiękiem i możliwością interakcji. Na zajęciach uczniowie wykonają z pomocą instruktorów wykonają samodzielnie prostą grę związaną z samochodami.

CERTYFIKOWANE SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI

Certyfikowane szkolenie z prowadzenia zajęć z wykorzystaniem klocków LEGO® MINDSTORMS® EV3 dla dwóch nauczycieli zatrudnionych w szkole. W czasie szkolenia nauczyciele poznają zasady działania klocków, podstawy programowania oraz samodzielnie zbudują i zaprogramują pierwszego robota. Podczas szkolenia prowadzący przedstawią również propozycje i możliwości wykorzystania zestawów do robotyki w codziennej pracy z uczniami. Na koniec dla chętnych będzie możliwość zwiedzenia fabryki Volkswagen Poznań.

Back to school szkoła bazująca na technologii Microsoft, jednocześnie integrująca nowe modele uczenia się i nauczania, oraz sposoby komunikacji i współpracy pomiędzy nauczycielami, pracownikami, uczniami i rodzicami,
Back to school szkoła przygotowująca uczniów do aktywnego i mądrego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych na każdym etapie edukacji,
Back to school szkoła, w której kadra pedagogiczna odgrywa kluczową rolę i jest gotowa na doskonalenie warsztatu pracy z wykorzystaniem nowych technologii, a także ucząca, jak z tej technologii korzystać w procesie zdobywania wiedzy i kompetencji przez uczniów,
Back to school szkoła, która koresponduje ze zmianami ekonomicznymi i społecznymi, a przez to przygotowuje swoich uczniów do aktywnego podejmowania wyzwań edukacyjnych i zawodowych po opuszczeniu szkoły.

Celem Programu "Szkoła w Chmurze" jest:

  1. Stworzenie trwałych ram wielopłaszczyznowej współpracy pomiędzy szkołami z Programu "eSzkoła Wielkopolska" i nie tylko.
     
  2. Dostarczanie różnych usług z zakresu techniki IT związanych z:
    - utrzymaniem w ruchu i moni­torowaniem stanu infrastruktury dostępowej do Internetu,
    - niezawodnością działania i bezpie­czeństwem,
    - serwisem szkolnej infrastruktury IT oraz lokalnej sieci Wi-Fi Partnerów Programu.
     
  3. Wdrożenie działań edukacyjnych skierowanych do kadry Partnerów Programu obejmujących: udział w szkoleniach, konferencjach i innych formach kształcenia zwiększających wiedzę i rozwijających umiejętności niezbędne do efektywnego wykorzystania technologii IT w edukacji.
     
  4. Promocja dobrych praktyk i nowych rozwiązań w zakresie wdrażania usług informatycznych u Partnera Pro­gramu i włączania ich do pracy szkoły z uczniem.
     
  5. Organizowanie akcji promocyjnych obejmujących urządzenia i oprogramowania w konkuren­cyjnych cenach dla Partnerów Programu.
     
  6. Stworzenie elektronicznej platformy wymiany poglądów dla dyrektorów i nauczycieli Partnerów Programu „Szkoła w Chmurze”.  

Projekt jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa 8 – Edukacja, Działanie 8.1. - Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.3 - Kształcenie ogólne – Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020).

Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji ICT 4.940 nauczycieli i 11.680 uczniów z 600 wielkopolskich szkół prowadzących kształcenie ogólne na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym.

W ramach Projektu zaplanowano następujące formy wsparcia szkół:

Projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży w formie zajęć pozalekcyjnych, z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z uczniem, pracy metodą projektu oraz metodą wyprzedzającą,a także różnych form pracy z zastosowaniem komputera i Internetu.

Doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym przede wszystkim w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych, stosowania aktywnych metod pracy z uczniem oraz wykorzystania TIK w kształceniu.

Stworzenie wewnątrzszkolnej sieci internetowej umożliwiającej podłączenie szkół do regionalnej sieci edukacyjnej, stworzenie wielofunkcyjnej platformy edukacyjnej, dostarczenie do szkół zestawów pomocy naukowych niezbędnych do realizacji zadań uczniowskich.

Budowę sieci Wi-Fi w szkołach oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych w cyfrowe narzędzia dydaktyczne takie jak m.in.: laptopy, tablety; wspierające realizację zajęć z wykorzystaniem TIK.

Stworzenie aplikacji cyfrowych umożliwiających kontynuację zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w szkołach po zakończeniu Projektu.

Nasza szkoła uczestniczy w rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. 

Głównym celem programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii. Wyposażenie lub doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne w ramach programu umożliwi szerokie wykorzystywanie TIK i doprowadzi do upowszechnienia interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów, a tym samym będzie wspomagać proces kształcenia uczniów w szkołach. Podniesienie kompetencji oraz poszerzenie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych w konsekwencji będzie miało wpływ również na rozwój poznawczy i społeczny uczniów, a także ich nauczycieli. Ważnym aspektem i celem dodatkowym programu "Aktywna tablica" jest również umożliwienie uczniom rozwijania ich zainteresowań i uzdolnień w ramach zajęć pozalekcyjnych.

W ramach programu Aktywna tablica nasza szkoła otrzyma wsparcie finansowe na zakup sprzętu w wysokości 13.500 złotych.