TECHNOLOGY - TECHNOLOGIA

Nowe technologie w edukacji to komputery, tablety, smartfony, projektory, druk 3D, Internet rzeczy, programowanie, roboty, narzędzia do pracy grupowiej: Microsoft Office365, Google Workspace.

Rozwijamy kompetencje cyfrowe

Kompetencje cyfrowe, to jeden z najważniejszych obszarów 8 kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, które są niezbędne do pełnego uczestnictwa w życiu coraz bardziej scyfryzowanego społeczeństwa. 

Szkoła w chmurze Microsoft

Od 2017 roku uczniowie i nauczyciele SP10 posiadają imienne konta w usłudze Microsoft Office365. Od lat wykorzystujemy rozwiązania chmurowe tej firmy w codziennej pracy i nauce. Alternatywnym rozwiązaniem jest Google Workspace. Te dwie firmy dzielą rynek i warto znać plusy i minusy obu proponowanych rozwiązań. W SP10 poznasz je i będziesz mogła/mógł wybrać najlepsze rozwiązania dla Ciebie.
Scottie Go!

Scottie Go!

W 2018 roku, dzięki udziałowi w projekcie "Cyfrowa Wielkopolska 2020" uzyskaliśmy gry Scottie Go! do nauki programowania dla najmłodszych. 
Be Creo

Be Creo

BE CREO to modułowy zestaw do nauki podstaw programowania i mechatroniki. W trybie kursu uczymy się budować programy sterujące Arduino oraz połączonymi z nim modułami m.in. wyświetlacza, diod, głośnika, serwomechanizmu, sensorów światła, temperatury czy odległości. 
Lokalna Akademia Cisco

Lokalna Akademia Cisco

Od 2018 roku, jako jedyna szkoła podstawowa w Gnieźnie, jesteśmy lokalną akademią Cisco. Kursy programowania z możliwościami certyfikacji honorowanej przez pracodawców na całym świecie stoją przed Wami otworem.
Krypton 8

Krypton 8

Od grudnia 2021 roku dzięki programowi rządowemu "Laboratoria przyszłości" rozpoczeliśmy nauczanie robotyki i programowania w oparciu o zestaw Krypton 8 firmy Abilix. Budowa modułowa robota i zawrotna ilość czujników (27) pozwala na konstruowanie 50 różnych projektów. Robota można programować w Scratchu.

Dziennik elektroniczny

Od maja 2019 roku komunikację między Rodzicami i nauczycielami naszej szkoły wspiera dziennik elektroniczny firmy Librus.

Google Workspace for Education

Od września 2019 udostępniamy uczniom i nauczycielom rozwiązania chmurowe firmy Google. Jak działają aplikacje dwóch liczących się na rynku firm dostarczających rozwiązania do pracy grupowej? Kto jest lepszy Microsoft czy Google? Nasi uczniowie, z pewnością, będą mieli na ten temat wyrobione zdanie.
Mikrokomputer Raspberry Pi

Mikrokomputer Raspberry Pi

Od 2019 roku, dzięki Fundacji Orange, na kółku informatycznym, mamy możliwość poznania mikrokomputera Raspberry Pi.
Lego Spike Prime

Lego Spike Prime

Od grudnia 2021 roku, dzięki programowi "Laboratoria przyszłości" razem z naszymi uczniami bawimy się klockami Lego. Przy okazji uczymy programowania i robotyki...
Programujemy Arduino Uno

Programujemy Arduino Uno

Od 2018 roku na zajęciach dla uczniów rozwijających zainteresownia informatyczne uczymy się podstaw elektroniki programując mikrokontroler/sterownik Arduino Uno.
Skriboty

Skriboty

W roku szkolnym 2021/22 dzięki projektowi "Stolica experymentu" i programowi rządowemu "Laboratoria przyszłości" rozpoczeliśmy nauczanie robotyki w oparciu o Skriboty firmy Skriware.

Darmowe WiFi dla uczniów

Udostępniamy bezpłatną sieć WiFi dla uczniów oraz pozwalamy im w rozsądny sposób korzystać ze smartfonów na lekcjach i podczas przerw.
PixBlocks

PixBlocks

Od 2019 roku uczymy się programowania w środowisku PixBlocks.
Forbot - podstawy elektroniki i Arduino

Forbot - podstawy elektroniki i Arduino

Od 2019, dzięki Fundacji Orange, uczymy się podstaw elektroniki i Arduino korzystając z zestawów Forbot.
Eksperymentujemy z elektroniką

Eksperymentujemy z elektroniką

Od 2019 roku wykorzystujemy na lekcjach rozwijających zdolności informatyczne mikrokontroler/sterownik  Micro:bit do nauki programowania i podstaw elektroniki oraz robotyki. 
Scratch

Scratch

Od 2017 roku uczniowie klas IV-VI uczą się podstaw programowania w środowisku Scratch.
Liga Niezwykłych Umysłów

Liga Niezwykłych Umysłów

Od 2020 roku korzystamy z platformy Liga Niezwykłych Umysłów ucząc się podstaw programowania w języku Python.
Programujemy w języku Python i C++

Programujemy w języku Python i C++

Od 2020 roku uczniowie klas VII i VIII poznają podstawy programowania w języku Python. W ramach zajęć rozwijających uzdolnienia informatyczne uczymy podstaw języka C++.